google adsense

Turkse liefdestaal

*A*

(kiz)Arkadas- Vriend(in)
Asik- Verliefd
Asik oldum- Ik ben verliefd geworden
Ask- Liefde
Askere gidince lütfen kendine çok iyi dikkat et- Let alsjeblieft goed op jezelf als je naar het leger gaat!
Askerligin bitene kadar burada seni bekleyecegim- Ik wacht hier op je totdat je je diensplicht hebt vervult.

*B*

Ben çok utangacim- Ik ben erg verlegen
Beni sevdigini bilmem lazim- Ik wil weten of je van me houdt
Beni tanimak ister misin?- Wil je mij leren kennen?
Benim en buyuk aşkımsın, bunu hemen biliyordum - Mijn allergrootste liefde, dat wist ik meteen
Benimle konus, lütfen- Praat tegen me, alsjeblieft
Benimle evlenir misin?- Wil je met me trouwen?
Beyaz atlı prensimsin - Je bent mijn prins op het witte paard.
Bir gün artık her zaman için beraber olacağız - Op een dag zullen we vooraltijd samen zijn

Bir tanem(sin)- (je bent) Mijn enige
Birlikte her geçen gün, kalbimde ve hislerimde daha önemli bir yer aliyorsun- Iedere dag die we doorbrengen, neem je een steeds belangrijkere plaats in mijn hart en gevoelens.
Biz beraber o kadar mutlu olacağız ki - Wij worden zo gelukkig samen
Bize çok güzel bir geleceğimiz bekliyor - Wij hebben zo'n mooie toekomst voor ons


*C*

Canim- Mijn schatje

*D*

Dogum günün kutlu olsun- Van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Dost- Goede vriend(in)
Dunde bugunde yarinda yuregin kadar yanindayim kendini yalniz hissettinde elini kalbine koy ben hep ordayim - Gisteren, vandaag en morgen ben ik zo dicht bij je als je hart.. als je je alleen voelt, leg je je hand op je hart, daar ben ik voor altijd.



*E*

Eger sen burada olsaydin;- Als je nu hier zou zijn dan zou ik;

*Hep sana bakardim- alleen naar jou kijken
*Ellerini hiç birakmazdim- je handen niet loslaten
*Sana hep sarilirdim- je alleen maar knuffelen
*Seni sonsuza kadar öperdim- je eindeloos zoenen

*F*

Flört- Flirt
Flört etmek- Flirten

*G*

Gözlerin çok güzel- Je hebt hele mooie ogen
Güzel kokuyorsun- Je ruikt lekker

*H*

Hayatim- Mijn leven
Hayatima seni almak istiyorum- Ik wil jou in mijn leven (nemen)
Her seyimsin- Je bent mij alles

*I*

iyiki varsin- Goed dat je er bent
iyiki geldin- Goed dat je bent gekomen

*K*

Kalbin hâla bana açik mi?- Is jouw hart nog steeds open voor mij?
Karasevdaliyim- Ik ben hopeloos verliefd op je
Kendimi kötü hissediyorum- Ik voel me slecht
Kocaman öpücük yolluyorum!- Ik stuur je een XXL kus!

*Ö*

Öp beni - Kus me
Öptüm canim- Ik kus je (heb je gekust)

*S*

Sana baktikça ne kadar mutlu oldugumu bir bilsen?- Je moest eens weten hoe gelukkig ik ben als ik naar je kijk
Sana deli oluyorum- Ik ben helemaal gek op je
Sana tapiyorum- Ik adoreer je

Sen bana Türkçe, ben sana Holandaca ögretirim, tamam mi?- Jij leert mij Turks en ik jou Nederlands, ok?
Sen benim herseyimsin- Jij bent mijn 'alles'
Sen benim için çok özelsin = Je bent heel erg bijzonder voor mij.
Sen benim ilk ve son askimsin- Jij bent mijn eerste en laatste liefde
Sen benim rüyamdaki meleksin- Jij bent de engel uit mijn dromen
Sen çok güzelsin- Je bent heel mooi (voor een meisje)
Sen çok yakisiklisin- Je bent heel knap (voor een jongen)

Senden başkası istemem, hiç bir daha! - Ik wil geen ander, Nooit meer!

Seni asla unutamam = Ik zal je nooit kunnen vergeten.
Seni çok özlemistim- Ik heb je erg gemist
Seni her zaman düsünüyorum- Ik denk altijd aan je
Seni öpmek istiyorum- Ik wil je kussen
Seni seviyorum- Ik hou van je
Seni sevmek çok güzel = Het is geweldig om van jou te houden.
Seni simdiden özledim - Ik mis je nu al
Seni (tekrar) görmek istiyorum- Ik wil je (nog een keer) zien
Senin ile mutluyum = ik ben gelukkig met jou
Seni ozluyorum - ik mis je


Sensiz ne yapardim?- Wat zou ik moeten zonder jou?
Sensiz bir dakika, hatta saniyeler bile zor – zonder jou is elke minuut, zelfs elke seconde moeilijk

Sevgili.- Lieve.(aanhef brief)
Sevgiler(le).- Met liefde (afsluiting brief)
Sevgililer günün kutlu olsun- Vrolijke valentijnsdag
Sevgilim- Mijn liefje

Sonsuz sevgiler- Eindeloze liefde (afsluiting brief)

Sensiz hayatimin tadi olmaz- Zonder jou heeft mijn leven geen zin.

*T*

Tanidigim en tatli kisisin- Je bent de liefste persoon die ik ken
Tatlim- Mijn snoepje

*Ü*

Unutma ki, daima seninki kalacağım - Vergeet niet, dat ik altijd je jouwe blijf
Unutma beni = Vergeet me niet.
Üzgünüm- Ik ben verdrieting

*Y*

Yalnizim- Ik ben alleen
Yavrum- schatje

Bron:www.seniseviyorum.nl